Δεν υπάρχει άνθρωπος, που έστω και περιστασιακά, να μην αισθάνεται πίεση και άγχος.

Η σύγχρονη καθημερινότητα είναι πολύ σύνθετη. Δεκάδες επαγγελματικές και προσωπικές υποχρεώσεις, το ημερήσιο πρόγραμμα, οι δουλειές του σπιτιού, η πανδημία που δε λέει να υποχωρήσει κι όσα διαμορφώνουν τη ζωή μας συχνά μάς προκαλούν στρες.

Το στρες, όμως, αφήνει μεγάλο αποτύπωμα στο δέρμα. Κι αυτό γιατί, το στρες διεγείρει την παραγωγή ορμονών, ανάμεσα τους και η κορτιζόλη, που συχνά αποκαλείται και ως ορμόνη του άγχους.

Η κορτιζόλη διεγείρει τους σμηγματογόνους αδένες με αποτέλεσμα την αύξηση της λιπαρότητας της επιδερμίδας. Πέραν αυτού, η κορτιζόλη προκαλεί φλεγμονές σε όλο το σώμα και την επιδερμίδα, ενώ αν έχεις κάποια δερματική πάθηση, όπως έκζεμα ή ακμή, ξέρεις από πρώτο χέρι πως σε περιόδους πίεσης βρίσκονται σε έξαρση.

Σύμφωνα με τους δερματολόγους, το άγχος και η πίεση, χρόνια ή παροδικά, μπορούν να προκαλέσουν ξηρότητα, ερεθισμούς, κοκκινίλες και «σπασίματα» στην επιδερμίδα. Ακόμη, το άγχος επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης της επιδερμίδας, κάνει την όψη της θαμπή και ταλαιπωρημένη, ενώ επηρεάζει και τα επίπεδα υγρασίας της.

Εννοείται, πως δεν μπορείς μαγικά να αλλάξεις τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα σου. Μπορείς, όμως με μικρές, καθημερινές κινήσεις να μετριάσεις την επιρροή που έχει το στρες στη ζωή σου. Για παράδειγμα, αν νιώθεις πιεσμένη στη δουλειά ή στο σπίτι, κάνε ένα δεκάλεπτο διάλειμμα απ΄όσα σε αγχώνουν και βγες να σε δει ο ήλιος. Τι άλλο μπορείς να κάνεις:

Αρχικά, αν παρατηρείς κάποια μεγάλη αλλαγή στην επιδερμίδα σου, από ξαφνική ξηρότητα μέχρι κάποιο επίμονο εξάνθημα, είναι σοφό να επισκεφτείς έναν δερματολόγο και να λάβεις μια εμπεριστατωμένη άποψη.

Μην παραμελείς τη beauty ρουτίνα σου. Οργάνωσε τον χρόνο σου σωστά και θα βρεις μέσα στη μέρα τα λίγα λεπτά που χρειάζονται ώστε να διατηρήσεις υγιές το δέρμα σου. Καθάρισε καλά το μακιγιάζ σου, ενυδατώσου πρωί και βράδυ, χρησιμοποίησε εργαλεία ομορφιάς και θα δεις πως η λάμψη κι η σφριγηλότητα θα επιστρέψουν σύντομα.

Πιες άφθονο νερό. Το λέμε διαρκώς γιατί είναι το πρώτο βήμα φροντίδας του εαυτού μας. Η τακτική ενυδάτωση θα βοηθήσει τον οργανισμό σου και το μεγαλύτερο όργανο αυτού που είναι η επιδερμίδα.

Φάε συχνά, φάε καλά. Εποχικά φρούτα και λαχανικά, ξηροί καρποί, σωστοί υδατάνθρακες, καθαρή πρωτεΐνη. Λιγότερα junk food, επεξεργασμένα τρόφιμα, αλκοόλ και ζάχαρη. Δεν τα χρειάζεσαι πραγματικά και επιβαρύνουν το σώμα και το δέρμα σου!

Κάνε έστω και ελάχιστη γυμναστική. Η γυμναστική θα σε βοηθήσει να εκτονώσεις την πίεση της ημέρας, θα ενεργοποιήσει το μεταβολισμό σου, θα σου φτιάξει τη διάθεση και θα αποτοξινώσει πνεύμα, σώμα και δέρμα με μοναδικό τρόπο! Δε χρειάζονται ακρότητες, έστω και 10 λεπτά τρεξίματος θα έχουν αποτέλεσμα.

Λιγότερες οθόνες, λιγότερο άγχος. Βγες για έναν περίπατο στη γειτονία ή στο πλησιέστερο πάρκο. Κάτσε στο μπαλκόνι, χωρίς κινητό ή tablet. Απόλαυσε τον υπέροχο φθινοπωρινό καιρό χωρίς περισπασμούς. Το βράδυ μην «σκρολάρεις» ατελείωτα στα social media μέχρις ότου νυστάξεις. Αντ΄ αυτού προτίμησε να διαβάσεις μερικές σελίδες από ένα βιβλίο και μην κοιμάσαι με την τηλεόραση ανοιχτή.

Κοιμήσου καλά! Ο καθημερινός ύπνος συμβάλει πολύ περισσότερο από όσο νομίζουμε στην ορθή λειτουργία των οργάνων, επηρεάζει την πνευματική διαύγεια και την ψυχολογία μας. Ένας καλός ύπνος, θα σε βοηθήσει να αντιμετωπίσεις όσα έρχονται στην καθημερινότητα με καλύτερη διάθεση και σίγουρα θα αποτυπωθεί και στο δέρμα σου. Αν δυσκολεύεσαι με τον ύπνο, δοκίμασε χαλαρωτικά βότανα, τσάι ή κάποιο συμπλήρωμα διατροφής.

Μίλησε σε έναν ειδικό. Αν το άγχος και η πίεση καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο από την ενέργεια και τη συγκέντρωση σου και νιώθεις πως επιβαρύνουν τη ζωή σου, ίσως ήρθε η ώρα να απευθυνθείς σε κάποιον επαγγελματία ψυχικής υγείας και να μιλήσεις ανοιχτά για όσα σε βαραίνουν. Υπάρχουν και ανοιχτές γραμμές επικοινωνίας που μπορείς να μιλήσεις ανώνυμα και δωρεάν για όσα σε απασχολούν.